środa, 31 marca 2010
Wybieramy formę opodatkowania
Hej :) :)
Na dzisiejszych zajęciach, jak można wywnioskować z tematu rozmawialiśmy o podatkach i ich rodzajach. W naszej wędrówce po urzędach musimy wiedzieć jak wygląda rachunkowość w małej firmie i z jakich form opodatkowania możemy skorzystać. Przyda się nam to w momencie, kiedy pójdziemy do Urzędu Skarbowego.
Czym jest rachunkowość??
Jest to system, który dostarcza informacji koniecznych do podejmowania decyzji gospodarczych. Każda firma musi prowadzić taki o to system zgodnie z prawnie określonymi zasadami.
Osoba fizyczna, która prowadzi działalność gospodarczą, przepisy prawa określają następujące formy opodatkowania:
1. Na zasadach ogólnych
2. W formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych
3. W formie karty podatkowej
Ryczałt – jest ot suma globalna przeznaczona na jakieś określone wydatki bez podziału na szczegółowe pozycje
Zanim wybierzemy jednak odpowiednią dla naszej firmy formę opodatkowania, powinniśmy zapoznać się z przepisami dotyczącymi form opodatkowania. Jeśli nie znamy przepisów, nie jest to dla nas żadnym argumentem, który usprawiedliwi nas w razie nieprawidłowości stwierdzonych przez Urząd Skarbowy.
Księga przychodów i rozchodów – Jak ją prowadzić?
KPIR należy prowadzić według ustalonego wzoru:
By dokonać zapisów w księdze potrzebne będą dowody księgowe wystawione prawidłowo pod względem formalnym, oraz które opisują zdarzenia gospodarcze, zgodnie z ich faktycznym przebiegiem. Muszą być księgowane w takiej kolejności, z jakiej napływają.
Związane z tym są następujące rejestry i ewidencje:
1.Ewidencja wyposażenia
2.Ewidencja środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych
3.Karty wynagrodzeń pracowników
4.Ewidencja przebiegu pojazdu i kosztów eksploatacji samochodu
Ewidencja - jest to spis zawierający dane dotyczące liczby i ruchu ludności, rzeczy lub spraw.
Więcej informacji na ten temat możecie znaleźć na: http://ehandel.pit.pl/kpir/index.php
Poniżej widnieje wzór zawiadomienia w sprawie złożenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów.
Faktura VAT – co powinna zawierać?
1.imiona i nazwiska sprzedawcy i nabywcy oraz ich adresy
2.numery NIP
3.datę wystawienia
4.numer faktury
5.nazwę towaru lub usługi
6.jednostkę miary oraz ilość sprzedawanych towarów lub zakres wykonywanych usług
7.cenę jednostkową netto (bez podatku)
8.wartość sprzedaży netto
9.stawkę podatku
10.kwotę podatku
11.wartość sprzedaży wraz z podatkiem
12.kwotę należności ogółem wyrażoną liczbowo i słownie
13.czytelne podpisy osób uprawnionych do wystawienia oraz otrzymania faktury
A tu kilka wzorów faktur...
By zobaczyć normalny obrazek a nie pomniejszony wystarczy tylko na niego kliknąć :)
Pozdrawiamy !!
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz