czwartek, 5 listopada 2009

Słabe i mocne strony przedsiębiorstwa

Cześć!! ;)

Na dzisiejszych zajęciach dalej dopracowywaliśmy szczegóły naszego „cudnego” przedsiębiorstwa :). Wyszukiwaliśmy jego najmocniejszych stron ale także rozważaliśmy wszystkie problemy, które mogą wystąpić po drodze do sukcesu…

Odpowiedzieliśmy na 5 podstawowych pytań dotyczących biznesplanu. A mianowicie:
- na czym polega nasza działalność?
- jakie produkty planujemy zaoferować na rynku?
- jakie rynki zamierzamy obsługiwać?
- jak duże są te rynki?
- jak możemy obsłużyć te rynki lepiej niż nasza konkurencja?

Odpowiedzi na powyższe pytania stały się (choć z początku o tym nie wiedzieliśmy :) )udokumentowaną polityką naszej działalności oraz zbiorem zasad, których powinniśmy przestrzegać.

Czym jest przedmiot działalności?
Jest to zaplanowanie i wprowadzenie na rynek nowego produktu, który ma szanse na sukces rynkowy. Najważniejsze na początku jest znalezienie idei produktu, by tego dokonać analizuje się wnioski i reklamacje odbiorców. Prowadzone są badania wśród konsumentów oraz analizy produktów konkurencyjnych. Innego typu źródłem pomysłu na produkt może być:
- czasopismo specjalistyczne
- pokaz
- wystawa itp.

Następnym krokiem jest wyróżnienie tych najlepszych pomysłów, które mają szanse przebić się na rynek. Kolejnym krokiem jest sprecyzowanie i przedstawienie jaką koncepcję produktu i korzyści będzie niósł potencjalny, nabywcom. W momencie, gdzie produkt jest już bliski realizacji producenci muszą przeprowadzić analizę ekonomiczną (określa koszty, zysk, stopę zwrotu kapitału zainwestowanego w projekcie nowego produktu). Czwartym krokiem jest wyprodukowanie prototypu, który zostaje poddany testowi marketingowemu. W ten sposób producent uzyskuje informacje dzięki którym wie w jaki sposób może ulepszyć swój produkt, jakiej ma użyć reklamy, dowiaduje się innych ważnych wskazówek. Problemem próbnego rynku jest jego wysoki koszt.

Podstawowymi działalnościami przedsiębiorstw przemysłowych, handlowych i usługowych jest:
- wytwarzanie produktów
- świadczenie usług
- oferowanie i sprzedawanie ich.

Struktura produktu

1. Rdzeń produktu – obejmuje wszystko co związane jest ze stroną techniczno – produkcyjną
2. Produkt podstawowy – jakość, cena, marka. Postrzeganie produktu jest związane z zachowaniem i wyglądem ludzi
3. Produkt rozszerzony – wszystkie dodatkowe korzyści, które wiążą się z produktem i ofertą firmy

Poziomy produktu (koło korzyści produktu)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz