Dzisiaj pani Jola niemal wciskała nam informacje dotyczące tematu dzisiejszych zajęć. Na całe szczęście nie jesteśmy aż tak odporni na wiedze i wiemy już to i owo.... ;)
Na początek cytat ;)
"Misja określa rolę jaką spełnia przedsiębiorstwo na rzecz otoczenia. Rolę nadzwyczajną, tzn. misja określa, co nadzwyczajnego, czego nie dają inne firmy, dostarcza moja firma. Te nadzwyczajne wartości wiążą się ze źródłami przewagi konkurencyjnej"
(Z. Pierścionek Strategie rozwoju firmy, PWE, Warszawa 1996, s. 116.)
Misja firmy
Określa główny cel istnienia firmy. Deklaruje się w niej cele oraz wartości na których oparta jest działalność. Misja działa zarówno wewnętrznie jak i zewnętrznie. Każda organizacja ma określoną misję niezależnie czy to wydział uniwersytetu, wielka korporacja czy fundacja. Każdy początkujący przedsiębiorca powinien zacząć tworzenie firmy od określenia misji.
Misja pozytywna jest:
- ukierunkowana rynkowo
- realna
- szczegółowa
- unikatowa
Misja nie powinna:
- polegać na osiągnięciu zysków
- koncentrować się na walce z konkurencją.
Misją firmy Coca - Coli jest bycie najlepszym zaspokajaczem pragnień klientów. :).
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgJ2xgambdXaIqGcLo5lgH9vkH8vBTmd-gd5mwTDc3rsVF78XDmheIveS3FwQATUhXl-LA1-_6vFtfVElKshlsWrcudwh2Ru3ms7VgmLbq1UP0QxGlnLmZlmb8HNINhvUdQkTDognJkMIga/s320/coca-cola_logo5.jpg)
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjYYwiQDSD2U1DyaZ8bPkFPaDZt6KCt65yqrS7VXrE4kr7XndqL_f6IjMl3I0afMGOWJVv6609doZey0yP_swm7U36OrNceQ6Ab0HwpA__VHXhVI3eki_HwW0uFf1ky2ELX3BV9JkpiP52p/s320/misja_firmy.jpg)
By ustalić misję należy umieć odpowiedzieć na pytania takie jak:
- kto jest głównym klientem?
- co oferujemy?
- jakie są nasze atuty?
- czy wykorzystujemy nowoczesną technologię, jeśli tak to jaką?
- na jakich wartościach opiera się firma?
- co jest priorytetem?
FUNKCJE MISJI
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEiK9m0WK0vkl-g8AQsVDYLw4S_RxghN1qtVJCql5-BuDxMUgqdqtl0PqnJ27tseVgkz3NByU8gcWpf40eX6eB_PFQDKPeY1W6CF7NqIKiAy4F2mTPQbECNcLNf2CKLJg8N1OViB6yknMnn7/s320/funkcje+misji.jpg)
CYKL REALIZACJI MISJI
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEj7pThdFVbvla_RVeNfVU46-xMJbWkxirnNsjRXz0FFTk_lFrkq7sn8LZS03qrc8AxyO9fZrbF7PHLFfJWmrL02QrMDZ34f-f18Bx_7XC7Pry9v375JR-bVrcyeR5HrnG59jJ0c510a2dA2/s320/Cykl+realizacja+misji.jpg)
ANALIZA SWOT - (Strengths, Weaknesses, Opportunities, Threats ) - czyli mocne strony, słabe strony, szanse i zagrożenia
Przy tej analizie zwraca się uwagę na kryteria makroekonomiczne oraz mikroekonomiczne, które można wziąć pod uwagę i w przypadku naszego przedsiębiorstwa. Wypisuję się wszystkie najważniejsze mocne strony firmy oraz szanse dla niej ze strony z rynku. Poza pozytywnymi cechami firmy podaje się również słabe strony firmy oraz zagrożenia ze strony rynku.
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEg4ADrFV1VBpkk_uJXg5ecZYsP1vNF6K9uBaFMMiolIYTK7QrIKi_ryxeQt_GwVuU0NjaJTe_3_35mOggeYYg7lchQYROJrjn_4ztRz8stO3KDZyvGcEHWPAUXSOm17zmy4TLwFvs-hSaZH/s320/Untitled-TrueColor-04.jpg)
Oczywiście to tylko wzór tabeli tej analizy ;)... Dlatego zostały puste miejsca ;)
Na dzisiaj to już koniec.. Pozdrawiam ;)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz