poniedziałek, 24 stycznia 2011

ZAKOŃCZYLIŚMY BLOK PRZEDSIĘBIORCZOŚCI

Wreszcie dobrnęliśmy do końca zajęć z przedsiębiorczości, więc czas uporządkować trochę nasz blog i te braki...




5, 6 PAŹDZIERNIKA 2010

Rozpoczęliśmy nowy, ale ostatni, rok pracy w projekcie. Skład obu grup zmienił się znacznie, o czym można się było przekonać zaglądając tu wcześniej. Jak zawsze opuścili nas trzecioklasiści, ale także ci, których przerosły ubiegłoroczne zadania.

ISTOTA DZIAŁALNOŚCI FIRM SYMULACYJNYCH. WCHODZIMY W ATMOSFERĘ WŁASNEGO BIZNESU.

Dość intrygujące, czyż nie?

Zapoznaliśmy się więc z zasadami funkcjonowania firm symulacyjnych, historią powstania pierwszych firm symulacyjnych w Polsce, poszperaliśmy w internecie i już wszystko jasne!






12, 13 PAŻDZIERNIKA

PLAN ORGANIZACYJNO - FINANSOWY MOJEJ FIRMY.

Ruszyliśmy! To przecież nie było nic trudnego wcielić w życie pomysł, który zrodził sie już podczas pracy w ubiegłym roku. Zakładamy Dom weselny!
Analiza SWOT to tylko formalność. Mieliśmy tle pomysłów!



Statut naszej firmy już jest gotowy!


19, 20 PAŹDZIERNIKA
PODZIAŁ PRACY W PRZEDSIĘBIORSTWIE PODSTAWĄ STRUKTUR ORGANIZACYJNYCH.



To już nie żarty! Każdy jest za coś odpowiedzialny! Teraz trzeba się wykazać!
Przerażają nas tylko te wszystkie papierki, fakturki...
Ile tego jest! Kto to ogarnie!?



Ale od czego nasza pomysłowość i podział obowiązków?

















26, 27 PAŹDZIERNIKA

REKRUTACJA PRACOWNIKÓW I ZAWIERANIE UMOWY O PRACĘ.




PRÓBA GENERALNA




























































ZAMIANA RÓL OCZYWIŚCIE TAKŻE

NO I... JESZCZE DO PANI ZADZWONIMY...











2, 3 LISTOPADA

PRZYGOTOWANIE DO PROWADZENIA FIRMY SYMULACYJNEJ - KADRY, PŁACE

To wcale nie taka prosta sprawa. Firma została założona, wszystkie numerki, nazwa, konto itp. , ale to wcale nie takie proste, jak się komuś wydaje.
Dzięki przykładowym zdaniom ze scenariusza zajęć niektóre dokumenty stały sie bliższe...nie popadliśmy jednak w samozachwyt.









9, 10 LISTOPADA

ORGANIZACJA BIURA, PRZYGOTOWANIE POTRZEBNYCH DOKUMENTÓW, DRUKÓW I FAKTUR.

I znów sterty papierków.
Musieliśmy dokonać ewidencji wyposażenia naszego domu weselnego. To niełatwa sprawa. Każda osoba odpowiedzialna jest za inną część działalności naszej firmy, więc każdy zajmował się jakby "swoją działką". Niby wirtualne te "działki", ale praca nie była wirtualna no i strona internetowa naszej firmy także nie będzie wirtualna.




16, 17 LISTOPADA

TWORZENIE I PREZENTACJA OFERTY HANDLOWEJ.

Proces tworzenia przebiega powoli, ale skutecznie.
Najłatwiej jest sporządzić ofertę handlową w formie krótkiego listu i na chwilę obecną tak to wygląda. Zależy nam jednak, aby wszystko zmalazło się na naszej stronie internetowej i aby to ona stała się podstawą kontaktów z innymi firmami.
Zobaczymy...




23, 24 LISTOPADA

ĆWICZENIE DANEJ OPERACJI I ZWIĄZANYCH Z NIĄ CZYNNOŚCI.

Zapraszamy na stronę internetową naszej firmy.

https://sites.google.com/site/dwfrija/strona-glowna

Jeszcze pracuje nad nią nasz prezes Ala, więc będzie jeszcze piękniejsza.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz